Jacek Lipski

Jacek Lipski

Strategia marketingowa

Ekspert z zakresu budowania modeli biznesowych, propozycji wartości, strategii marketingowych oraz działań marketingowych dla MŚP i startupów. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant (m.in.: audyty i strategie marketingowe oraz internacjonalizacyjne) i szkoleniowiec (m.in.: Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, planowanie marketingowe, social media marketing, pitching). W tym okresie zrealizował ponad 20 projektów doradczych, głównie dla polskich firm produkcyjnych w związku z ich ekspansją zagraniczną (rynki: Rumunia, Bułgaria, Ukraina, Hiszpania, Niemcy, Norwegia, Szwecja, USA, Wielka Brytania). Ponadto przeszkolił i konsultował blisko 250 projektów startupowych z Lublina, Kielc, Rzeszowa, Krakowa i Warszawy, w takich projektach jak Platformy Startowe, Startup Małopolska, Przedsiębiorcze Mazowsze, Akademia Biznesu UMCS, ShareOn Academy, Dobry Pomysł (PFR) i Genesis Startup  (Compensa). Od kwietnia 2019 r. koordynuje również pracę Smart Foodies Accelerator – pierwszego w Polsce akceleratora startupów z branży food tech.

Ponad 13-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał wcześniej jako Project Manager i Social Media Manager w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art, a także w korporacyjnych działach komunikacji marketingowej (Żagiel S.A., branża finansowa, Warszawa) oraz wewnętrznej (Vattenfall Distribution Poland, branża energetyczna, Gliwice).

Jest posiadaczem “Professional Diploma in Digital Strategy & Planning” wydanego przez brytyjski Digital Marketing Institute, mentorem startupów w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości w Lublinie, pomysłodawcą i współautorem e-booka „Lubelskie Startupy 2015” oraz autorem bloga branżowego (www.jaceklipski.pl). Prowadzi zajęcia („Komunikacja marki”, „Marka w mediach społecznościowych”, „Nowe trendy w marketingu”, „Strategiczne planowanie kampanii inbound marketingowych”, „Wskaźniki efektywności działań marketingowych”) w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie, Opolu i Gdańsku oraz UMCS
w Lublinie („Startup”).

Pod własną marką zrealizował lub realizuje projekty z doradztwa marketingowego m.in.: dla takich firm jak Jean Mueller, 3Klucze, ACOMM Public Relations Boutique, Adrenalina Club, Amerpharma, Agroplast, Autobroker i AutoTorino, BioBerry, Egen S.A., Frendi, Fundacja Teatrikon, Fundacja Tygiel, Inceptum – Sztuka Marketingu, KS Olimpijczyk, Lubelska Szkoła Pływania, Lume, Mansard, Neuroedukacja, Omnivi, OSM Ryki, PUH Look, RK Media, Rkac, Spółka Inżynierów SIM, Domatiq, TAI, Terminarz Medyczny NURSEUM, Vena Art oraz Warsztaty Kultury.

Uczestnikami jego szkoleń były m.in.: takie przedsiębiorstwa i organizacje jak Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Lublin, Arkona Laboratorium Farmakologii Stomatologicznej, Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Lubelskiej, Bioton, Compensa, Innogy, Enterprise Europe Network East Poland, Inkubator Przedsiębiorczości w Lublinie,  Akademia Biznesu UMCS, Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, Lubelski Uniwersytet Inspiracji, Mani Pedi Instytut, Miejska Biblioteka Publiczna  im. Zenona Przesmyckiego w Radzyniu Podlaskim, Międzynarodowe Szkoły Paderewski w Lublinie, Nasutów Zdrój sp. z o.o., NeON Team, Radio Lublin, Referat ds. Turystyki Urzędu Miasta Lublin, Starostwo Powiatowe Tarnów, UM Jasło, Warsztaty Kultury w Lublinie. Jako trener współpracuje na stałe z Startup Academy z Warszawy. Z Instytutem Rozwoju Szkolnictwa Wyższego jest związany od 2018 r.